۶ اردیبهشت آغاز واکسیناسیون همگانی کرونا در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالیان ظهر شنبه در ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به کرونا در شهرستان شازند دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، گفت: آمارها حاکی از آن است تعداد افراد بستری و افرادی که به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند در شهرستان شازند نسبت به سایر شهرستان‌های استان بیشتر است و همین امر باعث افزایش مرگ و میر در این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون عمومی علیه کرونا از دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در استان مرکزی آغاز می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این امر باید به صورت مدیریت‌شده آغاز شود، گروه سنی بالای ۸۵ سال نخستین گروه هستند که واکسیناسیون برای آنها صورت می‌گیرد که با پیش بینی که شده است به غیر از شهرستان ساوه و خمین حدود ۱۱ هزار نفر افراد بالای ۸۵ سال شرایط واکسیناسیون علیه کرونا را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: تزریق واکسن برای گروه سنی بالای ۸۵ سال به خاطر بیماری‌های زمینه‌ای و سختی تردد دشوارتر است و خواهشمندیم در راستای این موضوع کمک ویژه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی در جهت ایجاد امکانات رفاهی اعم از ایجاد سایه‌بان و غیره برای آنها انجام گیرد تا واکسیناسیون این گروه با کمترین عارضه آغاز شود.

وی ادامه داد: مراکز درمانی با گروه سنی بالای ۸۵ سال با دانشگاه علوم پزشکی تماس بگیرند تا در روز و زمان مشخص واکسیناسیون برای آنها انجام شود و با توجه به حساس بودن این گروه از مراجعه حضوری خودداری شود و افراد فاقد پرونده در مراکز جامع سلامت می‌توانند برای تشکیل پرونده خود مراجعه کنند.

جمالیان گفت: پس از واکسیناسیون گروه سنی ۸۵ سال، سایر گروه‌های سنی همچون ۸۰ سال، ۷۵ سال، ۷۰ سال، ۱۸ تا ۷۰ سال دارای بیماری زمینه‌ای و غیره مطابق با ورود واکسن به کشور واکسیناسیون خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان با اشاره به اینکه تقریباً ظرفیت بستری بیمارستان‌ها در استان مرکزی تکمیل شده است، گفت: در حال حاضر با انواع روش‌های علمی موجود در حال مدیریت تخت‌های بیمارستانی هستیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم استان مرکزی باشیم و پیش‌بینی شده که این هفته همین روال بستری در استان وجود دارد.

error: Content is protected !!