برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت توسعه‌ای و مطابق با اسناد بالادستی است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ خلیل بهروزی‌فر روز دوشنبه در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت «بهرام عین اللهی» وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: عین اللهی شخصیت انقلابی با روحیه بسیجی و رزمنده دوران دفاع مقدس، عضو شورای بسیج جامعه پزشکی کشور و دارای سوابق روشن و درخشان و صلاحیت علمی و حرفه‌ای و مسلط بر مسائل حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تفکر عین الهی را توسعه‌ای ارزیابی کرد و افزود: سوابق گذشته او این مساله را تایید می‌کند و  بسیاری از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های در شهرهای متوسط در دوران او شکل گرفتند. همچنین او به جایگاه درمان توجه ویژه دارد.

بهروزی‌فر، ۹۱ درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت را مطابق یا همسو با اسناد بالادستی دانست و گفت: فقط  ۹ درصد از احکام کمی مغایرت دارد. ولی برنامه او برای اولویت دادن به موضوع کرونا و مقابله با بیماری کووید ۱۹ از  محاسن روند کاری او محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم به دلیل کرونا، صدمات جانی و مالی جبران ناپذیری دیده‌اند، خاطرنشان کرد: باید واکسیناسیون رایگان در دولت سیزدهم تسریع یابد.

بهروزی فر ادامه داد: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی، توجه به دو شیوه «لاک داون» (قرنطینه و منع رفت و آمد) و واکسیناسیون با توجه به تجربه‌های تلخ سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم فومن در مجلس، حل گرانی داروهای خاص و نقش بیمه‌ها را از مطالبات مردم برشمرد و گفت: عین اللهی در برنامه‌هایش به این مسائل توجه کرده و تاکید جدی بر پوشش سراسری بیمه سلامت دارد.  

وی خاطرنشان کرد: توجه به خودکفایی کشور در تامین دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی، توجه به ایجاد رضایت‌مندی در نیروهای انسانی کارآمد و ارتقای نظام مراقبت‌های بهداشتی و همچنین توزیع عادلانه پزشک متخصص در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت است.

error: Content is protected !!