توسعه بهداشتی مناطق محروم برای «عین اللهی» مهم است

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه (۱ شهریورماه) و در ادامه بررسی رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی دوازدهم، سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت در موافقت با عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، گفت: وزیر پیشنهادی امروز ایثارگری انجام داد و قرار است پاسخگوی ۸ سال عملکرد وزرای قبلی باشد. امروز به نظر می‌رسد جلسه استیضاح عین اللهی است نه جلسه رأی اعتماد به وی.

وی افزود: فردی که ۳۰ تا ۴۰ سال مدیریت کرده در کنار نقاط قوت، نقطه ضعف نیز دارد. عین اللهی در هشت سال دفاع مقدس روز و شب در جبهه‌های جنگ حضور داشت و بعد هم در خدمت جانبازان بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: کرونا با همکاری همه ارکان نظام قابل کنترل است و باید یک فرد پای کار برای هماهنگی همه ارکان سکان وزارت بهداشت را در اختیار داشته باشد که عین اللهی از این ویژگی برخوردار است. بعد از والفجر مقدماتی ۲، هزار مجروح به تهران آورد، بدون اینکه یک ریال از دولت پول بگیرد.

میرمحمدی با بیان اینکه کرونا درمان پذیر نیست، گفت: تنها با واکسیناسیون صددرصدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این بیماری قابل کنترل است.

وی در واکنش به انتقادات نمایندگان در خصوص عدم توجه عین اللهی به طب سنتی، گفت: دانشکده‌های طب سنتی را عین اللهی راه انداخت و از آن حمایت کرد، اما در دولت گذشته با این دانشکده‌ها برخورد شدیدی صورت گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عین اللهی خواست سند ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و درمان را اجرایی کند و گفت: سوابق ده‌ها سال مجاهدت وزیر پیشنهادی بهداشت در عرصه‌های مختلف انقلاب نشان می‌دهد که وی فردی مجاهد و متعهد است.

میرمحمدی از عین اللهی خواست تعهد بدهد که تعارض منافع را در وزارت بهداشت از بین ببرد و گفت: توسعه بهداشتی مناطق محروم و حضور میدانی برای عین اللهی مهم است و وی بارها با حضور در مناطق محروم به درمان مردم پرداخته است.

وی با بیان اینکه توسعه رشته‌های پزشکی در زمان عین اللهی انجام شد، اظهار داشت: در زمینه کاهش پذیرش دانشجوی پزشکی نیز معتقدیم باید ظرفیت پذیرش دانشجویان افزایش یابد اما پاشنه آشیل حل این مشکل، بومی گزینی و توزیع عادلانه کادر درمان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: عین اللهی عافیت طلب و مصلحت اندیش نیست، وزیری میدانی و پای کار است.

error: Content is protected !!