«عین اللهی» برای خودکفایی در تولید دارو و واکسن برنامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه اول شهریور مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، خلیل بهروزی فر در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: ۹۱ درصد برنامه‌های عین اللهی بر اساس ارزیابی معاونت نظارت مجلس همسو با اسناد بالادستی است که این امر حکایت از تسلط بالای وی دارد.

وی در تشریح نقاط قوت برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، افزود: اولویت دادن به مسائل مربوط به سلامت و مقابله با بیماری کرونا از برنامه‌های مهم عین اللهی است، متاسفانه مردم عزیز به سبب امواج متعدد ویروس کرونا صدمات جانی و مالی جبران ناپذیری دیده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: باید با همراهی تمامی ارکان نظام و اتخاذ تصمیمات راهبردی مبتنی بر دلسوزی برای مهار این بیماری اقدام کرد. واکسیناسیون وسیع و گسترده و اجرای پروتکل‌های بهداشتی این بیماری قابل کنترل است. اقشار محروم باید از درمان رایگان برخوردار شوند.

بهروزی فر، گرانی داروها را از مشکلات مهم مردم خواند و گفت: در این زمینه وزیر پیشنهادی برنامه‌ای جامع دارد. خودکفایی در تولید دارو، تجهیزات پزشکی، واکسن و توجه به پرورش نیروی انسانی کارآمد از برنامه‌های وزیر پیشنهادی است.

وی توجه دقیق به توزیع عادلانه پزشک متخصص و تجهیزات و دارو به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از برنامه‌های وزیر پیشنهادی خواند و اظهار داشت: امیدواریم مجلس به برادر رزمنده «عین اللهی» که در دوران دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل حضور داشته و در آنجا نیز مدیریت بهداشت و درمان را بر عهده داشته را قاطع و بالایی بدهد و سکان وزارت بهداشت را در اختیار وی قرار دهد.

error: Content is protected !!