تجمع بیش از ۱۵ نفر در قزوین ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر هدایت الله جمالی در جلسه ستاد کرونا استان قزوین که بعد از ظهر شنبه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در دوران کرونا همه متحمل زحمت شده و به دلیل کرونا در سختی بودند و متأسفانه این موضوع ادامه دارد و هر روز شاهد نوع جدیدی از بیماری هستیم که شرایط سخت‌تری را رقم میزند.

استاندار قزوین ادامه داد: خوشبختانه همان طور که در ستاد ملی کرونا مطرح شد واکسیناسیون سرعت گرفته و ما امیدواریم با ورود انبوه واکسن بتوانیم بخش زیادی از جامعه را واکسینه کنیم و تا آن روز و تا زمانی که قریب به ۶۰ درصد از افراد جامعه واکسینه نشده باشند ناچار به ایجاد محدودیت هستیم و برای ما سخت‌ترین کار همین محدود کردن است چون شرایط اقتصادی سخت است.

وی بیان کرد: متأسفانه معیشت مردم با چالش رو به رو است ولی وقتی بین معیشت و حفظ جان مخیر به انتخاب می‌شویم، صیانت از جان مردم مهم‌ترین است.

این مسئول با اشاره به سرعت بالای آلودگی با ویروس جدید مطرح کرد: حتماً باید در استان با جدیت بیشتر برنامه ریزی، اجرایی و بازرسی داشته باشیم تا پروتکل و مصوبات ستاد با دقت اجرایی شود تا به سرعت از پیک خارج شویم، اگر مصوبه ابلاغ می‌کنیم نیاز است همه و در رده اول مسؤولین پایبند باشیم تا بتوانیم از مردم هم انتظار داشته باشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: گزارش‌ها می‌گوید بی تفاوتی در جامعه شکل گرفته و سفرها به شمال کشور را که ببینید همین موضوع را تأیید می‌کند، لازم است برای جدیت بیشتر رسانه‌ها دستگاه‌هایی که کوتاهی می‌کنند را معرفی کنند، نباید هیچ کم‌کاری تا پایان دولت انجام بگیرد چرا که در برابر مردم مسئولیم و باید متعهد باشیم.

جمالی پور تاکید کرد: استان قزوین در خطر جدی است چرا که چاکراهی بین شهرهای قرمز است لذا هیچ کوتاهی پذیرفتنی نیست.

وی یادآور شد: همه مصوبات ستاد لازم‌الاجراء است، در این میان تالارها برای اعیاد پیش رو اقلامی را تهیه کرده‌اند که مجازند تا پایان مصرف این اقلام به صورت محدود فعالیت کنند. فروشگاه‌های پرتردد و پر جمعیت در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها با تذکر و تعطیلی رو به رو خواهند شد.

وی افزود: در هر نقطه‌ای که بیش از ۱۵ نفر تجمع ایجاد کند در حالی که این فضا برای رعایت پروتکل‌ها مهیا نیست باید بسته شود و این اقدام با استانداردهای مد نظر دانشگاه علوم انجام شود.هر تجمعی که منتج به انتشار ویروس شود باید تعطیل شود.

استاندار قزوین در خاتمه با اشاره به اعیاد پیش رو عنوان کرد: آرایش شهر برای اعیاد اتفاق بیفتد و فضای درست ایجاد بشود ولی تجمع ممنوع است در این میان رسانه‌ها با فرهنگسازی می‌توانند این فرهنگ را جا بیندازند که مردم نذر خود را به صورت نقدی به کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ببخشند.

error: Content is protected !!